Enciclopedie Auto Recomanda   |   Contact 
 Principalele Sisteme Auto: 
Sistemul de Propulsie (Motor)
Sistemul de Ungere
Sistemul de Alimentare
Sistemul de Aprindere
Sistemul de Evacuare
Sistemul de Racire
Sistemul de Pornire Incarcare
Sistemul de Directie
Sistemul de Suspensie
Sistemul de Franare
Sistemul de Rulare
Sistemul de Transmisie
Sistemul Electric
Sistemul de Iluminare
Sistemul de Climatizare
Sistemul Antifurt
Sistemul de Navigatie
Sistemul Audio Video
Sistemul de Siguranta Activa
Sistemul de Siguranta Pasiva
Elemente Caroserie
Elemente de asamblare
Scule si Dispozitive
 
Stiati ca ...
Resurse pe web
Ajutor
>> Sistemul de Alimentare >>

Definitie: injectie directa motorina

> [ injectie directa motorina ] in engleza: diesel direct injection
INJECTIE DIRECTA MOTORINA:
Injectie directa motorina - primele motoare diesel cu injecţie directa au folosit o pompa de injectie rotativa, cu injectoarele montate in partea superioara a camerei de ardere si nu intr-o precamera. Exemple de vehicule dotate cu astfel de motoare sunt Ford Transit sau Rover Maestro, avand ambele motoare fabricate de Perkins.
Problema acestor motoare era zgomotul excesiv si emisiile de fum. Din aceasta cauza aceste motoare au fost la inceput montate doar pe vehicule comerciale exceptia notabila fiind autoturismul Fiat Croma. Consumul era cu 15% pana la 20% mai scazut decat la un motor diesel cu injectie indirecta, indeajuns sa compenseze, pentru unii, zgomotul produs.

Primul motor cu injectie directa de mica capacitate, produs in serie a fost conceput de grupul Rover. Motorul in 4 cilindrii, cu o capacitate de 2500 cmc, a fost folosit de Land Rover pe vehiculele sale din 1989, avand chiulasa din aluminiu, injectie Bosch in 2 trepte, bujii incandescente pentru pornire usoara si un mers lin si economic.

Controlul electronic al pompei de injectie a trasformat radical acest tip de motor. Pionierul a fost grupul Volkswagen-Audi cu modelul Audi 100 TDI aparut in 1989. Presiunea de injectie era de circa 300 bari, dar momentul injectiei, cantitatea de motorina injectata si turbocompresorul erau controlate electronic. Acest lucru a permis un nivel aceptabil de zgomot si emisii poluante.
Destul de rapid tehnologia a penetrat si la vehiculele de masa precum Golf TDI. Aceste autovehicule erau mai economice si mai puternice decat competitorii pe injectie indirecta.
Daca ati observat o eroare in aceasta pagina va rugam sa o semnalati >> aici!
Copyright © 2008 - 2017 enciclopedie-auto.ro
Termeni si conditii de utilizare
Dezvoltat cu o solutie vreau-web-site.ro

Inchirieri masini