Enciclopedie Auto Recomanda   |   Contact 
 Principalele Sisteme Auto: 
Sistemul de Propulsie (Motor)
Sistemul de Ungere
Sistemul de Alimentare
Sistemul de Aprindere
Sistemul de Evacuare
Sistemul de Racire
Sistemul de Pornire Incarcare
Sistemul de Directie
Sistemul de Suspensie
Sistemul de Franare
Sistemul de Rulare
Sistemul de Transmisie
Sistemul Electric
Sistemul de Iluminare
Sistemul de Climatizare
Sistemul Antifurt
Sistemul de Navigatie
Sistemul Audio Video
Sistemul de Siguranta Activa
Sistemul de Siguranta Pasiva
Elemente Caroserie
Elemente de asamblare
Scule si Dispozitive
 
Stiati ca ...
Resurse pe web
Ajutor
>> Sistemul de Propulsie (Motor) >>

Definitie: chiulasa

CHIULASA:
Chiulasa - componenta a Sistemului de Propulsie (Motor), impreuna cu cilindrul si pistonul, formeaza spatiul inchis in care evolueaza fluidul motor. In chiulasa se amplaseaza, dupa caz, camera de ardere, se afla orificiile pentru bujii sau injectare si canalele de distributie a gazelor. De asemenea, chiulasa este locul de montare a unor piese din mecanismul de distributie. Datorita acestor particularitati, chiulasa este o piesa de dimensiuni mari, cu o pondere insemnata (12-15%) asupra masei motorului.
Chiulasa este pozitionata deasupra cilindrului cu rolul de a crea un spatiu etans, inchis intre partea superioara a pistonului, peretii interiori ai cilindrului si degajarea interioara a chiulasei. Spatiul obtinut in acest fel se numeste camera de ardere si este locul in care se executa timpii motori.
Chiulasa poate fi individuala pentru fiecare cilindru in parte sau comuna unui grup de cilindrii. Forma chiulasei depinde de tipul motorului, de forma camerei de ardere, de amplasarea supapelor si traseul canalelor de distributie a gazelor, si de sistemul de racire. Pe langa aceste deosebiri, exista si unele elemente comune tuturor tipurilor constructive.
Constructiv, chiulasa este confectionata din materiale metalice cum ar fi aluminiul sau fonta. (Materialul pentru chiulasa trebuie sa fie impermeabi1 fata de gaze si apa, sa aiba proprietati mecanice ridicate, care sa se mentina si la temperaturi mari de functionare si sa aiba proprietati bune de turnare). Are practicate diverse orificii si canale interne in scopul de a asigura montarea diverselor ansamble si subansamble externe cum ar fi galeriile de evacuare si admisie, rampele de supape etc sau circulatia interna a diverselor fluide cum sunt lichidul de racire si uleiul.
In partea inferioara, chiulasa asigura strangerea etansa de blocul motor prin intermediul unei garnituri numite garnitura de chiulasa. In scopul obtinerii unei cat mai bune etansari a planeitatii fetei inferioare a chiulasei se executa prelucrari speciale.
Prinderea chiulasei de blocul motor este asigurata prin suruburi de strangere. Aceste suruburi se strang intr-o ordine anumita cu cheie dinamometrica pentru asigurarea planeitatii si eliminarea tensiunilor interne.
In timpul functionarii, chiulasa este supusa sarcinilor mecanice, datorita fortei de presiune a gazelor ai fortei de strangere a suruburilor. Totodata, din cauza incalzirii inegale a diferitelor zone (diferenta de temperatura ajunge pana la 100-200C), chiulasa este supusa unor importante tensiuni termice, care pot provoca deformari si fisurari ale acesteia.
Chiulasa cu camera de preardere
Chiulasa cu camera de preardere

Chiulasa
Chiulasa

Daca ati observat o eroare in aceasta pagina va rugam sa o semnalati >> aici!
Copyright © 2008 - 2017 enciclopedie-auto.ro
Termeni si conditii de utilizare
Dezvoltat cu o solutie vreau-web-site.ro

Inchirieri masini