Enciclopedie Auto Recomanda   |   Contact 
 Principalele Sisteme Auto: 
Sistemul de Propulsie (Motor)
Sistemul de Ungere
Sistemul de Alimentare
Sistemul de Aprindere
Sistemul de Evacuare
Sistemul de Racire
Sistemul de Pornire Incarcare
Sistemul de Directie
Sistemul de Suspensie
Sistemul de Franare
Sistemul de Rulare
Sistemul de Transmisie
Sistemul Electric
Sistemul de Iluminare
Sistemul de Climatizare
Sistemul Antifurt
Sistemul de Navigatie
Sistemul Audio Video
Sistemul de Siguranta Activa
Sistemul de Siguranta Pasiva
Elemente Caroserie
Elemente de asamblare
Scule si Dispozitive
 
Stiati ca ...
Resurse pe web
Ajutor
>> Sistemul de Pornire Incarcare >>

Definitie: alternator

ALTERNATOR:
Alternatorul, pentru a genera curent, primeste energie mecanica de la motor si pe baza fenomenului de inductie magnetica, genereaza la bornele sale o tensiune electrica.

Alternatorul propriu-zis se compune in esenta dintr-un <b>rotor</b> si un <b>stator</b>. Rotorul se numeste inductor si are rolul unui magnet permanent iar statorul se numeste indus, este bobinajul in care se induce curent electric prin variatia fluxului magnetic generat de rotor, variatie ce se realizeaza prin rotirea acestuia in vecinatatea statorului.


Dispunerea bobinajului de pe stator si plasarea polilor magnetici ai rotorului este facuta in asa fel incat liniile de camp magnetic generat de rotor sa intrsecteze perpendicular spirele statorului, pentru ca efectul inductiv sa fie maxim. Pentru aceasta rotorul are o bobina si doua piese polare sub forma de gheara, ce realizeaza asa-numitii "poli aparenti". Ei realizeaza variatia maxima a campului magnetic indus in stator.Din descrierea de mai sus rezulta ca la bornele statorului se culege o tensiune electrica alternativa trifazata (deoarece sunt 3 bobine), iar fluxul magnetic creste si descreste, pe masura apropierii si departarii polilor magnetici ai inductorului. Aceasta tensiune trebuie redresata, adica transformata in curent continuu.Acest lucru este realizat de puntea de diode, ce contine 6 diode montate in asa fel incat la intrare primesc tensiunea alternativa trifazata (din cele 3 fire de la bobine), iar la iesire furnizeaza tensiune continua (pe doua borne - practic una, cealalta
fiind solidara cu masa sistemului).

Alternator
Alternator

Alternator sectiune
Alternator sectiune

Alternator sectiune detaliu interior
Alternator sectiune detaliu interior

Daca ati observat o eroare in aceasta pagina va rugam sa o semnalati >> aici!
Copyright © 2008 - 2017 enciclopedie-auto.ro
Termeni si conditii de utilizare
Dezvoltat cu o solutie vreau-web-site.ro

Inchirieri masini