Enciclopedie Auto Recomanda   |   Contact 
 Principalele Sisteme Auto: 
Sistemul de Propulsie (Motor)
Sistemul de Ungere
Sistemul de Alimentare
Sistemul de Aprindere
Sistemul de Evacuare
Sistemul de Racire
Sistemul de Pornire Incarcare
Sistemul de Directie
Sistemul de Suspensie
Sistemul de Franare
Sistemul de Rulare
Sistemul de Transmisie
Sistemul Electric
Sistemul de Iluminare
Sistemul de Climatizare
Sistemul Antifurt
Sistemul de Navigatie
Sistemul Audio Video
Sistemul de Siguranta Activa
Sistemul de Siguranta Pasiva
Elemente Caroserie
Elemente de asamblare
Scule si Dispozitive
 
Stiati ca ...
Resurse pe web
Ajutor
>> Sistemul de Alimentare >>

Definitie: NOS

NOS:
Ce inseamna NOS?

In limba engleza NOS inseamna = Nitrous Oxide Systems, fiind de fapt numele unui brand (este acelasi gen de greseala ca la Copiator / Xerox). In exprimarea engleza curenta el s-ar chema "nitrous", daca se vrea sa se faca diferenta fata de brandul NOS. Cum la noi nu se face distinctia intre NOS si N2O o sa-l numim si noi tot NOS in restul articolului, macar sa fim consistenti in modelul de eroare.

NOS este de fapt un gaz cu formula chimica N2O. Mai este cunoscut si ca gaz ilariant (inhalat provoaca o stare de euforie). Nu este toxic si este stabil la temperatura camerei. Are aplicatii in diverse domenii ca: medicina, industria auto, aeronautica si probabil in multe alte domenii. In ce priveste propulsia automobilelor, principalul lui avantaj este ca prin descompunere la temperaturi relativ accesibile elibereaza o cantitate mult mai mare de Oxigen decat aerul.

Cum este folosit?

Daca incalzim oxidul de azot (N2O sau NOS) la aproximativ 300grd Celsius se disociaza in azot si oxigen. Asta inseamna ca, daca injectam NOS in amestecul combustibil, avem mai mult oxigen pentru realizarea combustiei. Datorita cantitatii mai mari de oxigen disponibil, putem injecta, de asemenea, mai multa benzina permitand motorului sa produca o putere mai mare, acesta fiind de fapt rezultatul cautat.

NOS mai are o caracteristica ce imbunatateste si mai mult performanta. Atunci cand se vaporizeaza, oxidul de azot ofera un efect de racire semnificativ asupra aerului admis in motor. Se stie ca atunci cand se reduce temperatura aerului ii creste densitatea (MAI MULT AER IN ACELASI SPATIU) ceea ce inseamna ca o cantitate si mai mare de oxigen intra in amestec.

Azotul din componenta NOS previne detonatiile ce pot aparea la supraalimentare, evitandu-se astfel o parte din efectele negative ale supraalimentarii. Ca si orice alt gaz, ocupa mult mai putin spatiu atunci cand este comprimat si transformat in lichid, aceasta reprezentand si metoda de stocare a N2O pentru a fi folosit.

Problema principala a folosirii oxidului de azot este ca motorul are nevoie de o cantitate foarte mare de aer pentru a functiona. Spre exemplu, un motor de 2500cmc functionand cu 4000 RPM consuma aproximativ 5000 litri de aer pe minut (in comparatie cu aproximativ 0.2l de benzina!) asa ca ar fi necesara o cantitate foarte mare de NOS pentru ca motorul sa functioneze permanent numai cu NOS. De aceea, o masina poarta NOS pentru doar cateva minute iar soferul il foloseste selectiv prin diverse metode (manual prin apasarea unui buton sau electronic controlat de un computer). Concluzii

Astfel, NOS este una din cele mai simple solutii pentru a creste semnificant puterea unui motor pe benzina! Desigur, cresterea de putere ar trebui sa implice modificari substantiale ale vehicolului respectiv insa experienta vine pe parcurs.

NOS este insa DAUNATOR prin amplificarea efectului de sera. Persistenta in atmosfera a N2O este mult mai mare decat a CO2 (dioxid de carbon) si pe perioade lungi de timp contribuie semnificativ la fenomenul de incalzire globala.
Daca ati observat o eroare in aceasta pagina va rugam sa o semnalati >> aici!
Copyright © 2008 - 2017 enciclopedie-auto.ro
Termeni si conditii de utilizare
Dezvoltat cu o solutie vreau-web-site.ro

Inchirieri masini